Artsenpraktijk In Balans

Voor balans in leefstijl en gezondheid

Klachtenprocedure

Tijdens een consult of gedurende een behandeling door uw arts kunnen misverstanden ontstaan. U voelt zich niet correct behandeld of bent ontevreden.

Het is natuurlijk het beste dat u dit direct bespreekt met uw behandelaar en samen naar een oplossing zoekt. Dit kan voldoende zijn om samen in vertrouwen verder te gaan.

Komt u er op deze wijze niet uit, dan kunt u bellen of mailen naar het secretariaat van onze beroepsvereniging AVIG om andere opties te bespreken: info@avig.nl of 06 148 05 117 (bereikbaar op werkdagen van 9-12 uur). Uw klacht kan dan in behandeling worden genomen door een klachtenfunctionaris van de AVIG, die contact met u opneemt en u informeert over de afhandeling van uw klacht.

Als deze afhandeling met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet leidt tot een aanvaardbare oplossing, dan kunt u zich vervolgens wenden tot een geschilleninstantie. Deze instantie beoordeelt de situatie juridisch, is bevoegd een oordeel uit te spreken en is tevens bevoegd een eventuele schadeclaim toe te wijzen. De Stichting Geschilleninstantie Complementaire/Integrale Geneeskunde is bereikbaar op het volgende adres:

SGCIG Voorburggracht 403
1724 NZ Oudkarspel
Telefoon: 06 271 17 316
E-mail: info@sgcig.nl